Choose Crete: Το νέο «τουριστικό χαρτί» της Κρήτης

0
10

Τα roadshows, το focus σε Ευρώπη και Αμερική και η B2B στρατηγική

Το νησί της Κρήτης, ένας από τους πιο δυνατούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας, αποκτά έναν ακόμη επικοινωνιακό σύμμαχο για την προώθησή του σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές, αλλά και παγκοσμίως. Ο λόγος για τον ιδιωτικό τουριστικό φορέα Choose Crete που συστάθηκε στις αρχές του 2023 έχοντας ως στόχο να μυήσει όσο το δυνατόν περισσότερους ξένους τουρίστες στην Κρητική φιλοξενία, την πλούσια γαστρονομική κουλτούρα και το φυσικό κάλλος του νησιού, αλλά και να τους δώσει μια γεύση τόσο από τον μινωικό όσο και από τον σύγχρονο πολιτισμό του.

Στο τιμόνι της Choose Crete, βρίσκεται ο Λεωνίδας Μπαμπάνης, επαγγελματίας που έχει διαγράψει μια μακρά και επιτυχημένη πορεία στον τομέα της προώθησης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος για πάνω από μια 15ετία, με πολύ επιτυχημένες εκδηλώσεις και εκθέσεις σε όλες τις σκανδιναβικές χώρες, την Πολωνία, τη Ρουμανία, την Κύπρο, αλλά και στις ΗΠΑ.

Σε ό,τι αφορά δε στην Αμερική, τα τελευταία τρία χρόνια εκλέγεται πρόεδρος του Chapter Ελλάδας και Κύπρου της ASTA (AMERICAN SOCIETY OF TRAVEL ADVISORS), διαθέτοντας ισχυρό δίκτυο σε μια αρκετά απαιτητική αγορά με υψηλή κατά κεφαλήν δαπάνη, η οποία, τα επόμενα χρόνια, θα αναπτυχθεί ιδιαίτερα στη χώρα μας.

“Be a Cretan for a day”

«Η Κρήτη είναι ένα καλό επώνυμο μαγαζί το οποίο, χάρη στα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει, δουλεύει όλα αυτά τα χρόνια στον αυτόματο πιλότο. Δεν είναι όμως αυτή η ουσία. Σαφώς και λειτουργούμε συμπληρωματικά με την Περιφέρεια Κρήτης και εναρμονιζόμαστε με την πολιτική και το branding που εφαρμόζει. Η ειδοποιός διαφορά του Choose Crete έγκειται στο ότι πάει να καλύψει το κενό Β2Β που υπάρχει εστιάζοντας στους επαγγελματίες του τουρισμού. Το Β2Β καλύπτεται, έτσι και αλλιώς επιτυχώς από την Περιφέρεια και δεν είναι ένα πεδίο που διεκδικούμε μερίδιο» λέει στο Fortune o κ. Μπαμπάνης.

Ένα concept πάνω στο οποίο θα δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα είναι το “Be a Cretan for a day” όπου όπως τονίζει ο κ. Μπαμπάνης οι τουρίστες, μέσα από ταξιδιωτικά πακέτα που θα στοχεύουν στην εμπειρία, θα έχουν τη δυνατότητα να βιώσουν το νησί ακριβώς όπως ο ντόπιος πληθυσμός το απολαμβάνει στην καθημερινότητά του.

«Είμαστε προσηλωμένοι στη δουλειά μας, έχουμε γνωριμίες και την απαιτούμενη εμπειρία για να κάνουμε αυτό που πρέπει. Σίγουρα κάθε νέο project συνιστά και μια πρόκληση, ωστόσο, υπάρχει η πρώτη ύλη. Με όχημα το τρίπτυχο τουρισμός – γαστρονομία – πολιτισμός σκοπεύουμε να οργανώσουμε  roadshows σε 9 ευρωπαϊκές αγορές και στην Αμερική. Ο στόχος που έχουμε θέσει είναι να καταφέρουμε να επιμηκύνουμε την τουριστική περίοδο κατά 40 επιπλέον μέρος, δηλαδή να τελειώνει 30 Νοεμβρίου και να αρχίζει 15 Μαρτίου».

Για να το πετύχει αυτό η Choose Crete θα πρέπει, όπως επισημαίνει ο επικεφαλής της να επενδύσει σε εξειδικευμένα προϊόντα για να προσελκύσει ψαγμένους τουρίστες, πρόθυμους να ξοδέψουν σε μια non peak season, στην οποία όμως θα μπορούν να απολαύσουν πρόσθετα οφέλη.

«Πρέπει να γίνουν έξυπνες κινήσεις και να δοθούν κίνητρα. Παράλληλα, ψηλά στην ατζέντα μας βρίσκεται η αειφόρος ανάπτυξη. Έχουμε καταθέσει πρόταση ώστε τα 9 roadshows να είναι carbon free. Το νησί πρέπει να γίνει πράσινο εάν θέλει να αυξήσει τη ροή από τη Β. Ευρώπη και την Σκανδιναβία, αγορές που λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τα ESG κριτήρια, ακόμη και στις διακοπές τους».

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που βλέπει για τη φετινή τουριστική σεζόν ο κ. Μπαμπάνης είναι η εύρεση ανθρώπων που να θέλουν να εργαστούν στον κλάδο του τουρισμού, της ξενοδοχίας και της εστίασης. Η εκτίμησή του είναι δυσοίωνη για την τρέχουσα χρονιά καθώς, όπως λέει, το 2023 θα είναι ακόμη δυσκολότερος ο εντοπισμός εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού. «Δεν υπάρχει κόσμος που να θέλει να δουλέψει. Σκεφτείτε ότι οι ξενοδόχοι κάνουν περιοδείες στην ηπειρωτική Ελλάδα για να στελεχώσουν τις μονάδες τους και δεν βρίσκουν ανθρώπους» καταλήγει.

Να σημειωθεί πως το Choose Crete θα λειτουργεί σε στενή συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης, τα Επιμελητήρια του νησιού, και τους υπεύθυνους τουρισμού των Δήμων, αλλά και με τις ιδιωτικές επιχειρήσεις της Κρήτης, ώστε να βελτιστοποιηθεί το αποτέλεσμα της προβολής του νησιού και να παρουσιάζεται στις κύριες αγορές του μια ολοκληρωμένη εμπειρία από το ταξίδι στο νησί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ:

Πηγή