Η οικογένεια που διέδιδε ότι η Γκρέις Κέλι ήταν Ελληνίδα και ανιψιά τους

0
46

του συνεργάτη μας και ιστορικού Στέφανου Μίλεση

Το 1957, πολλές ελληνικές εφημερίδες παρουσίαζαν στις στήλες τους την περιπέτεια της οικογένειας Κέλλη. Η παρουσίαση αυτή δεν ήταν τυχαία αλλά σχετιζόταν με τη στέψη της διάσημης ηθοποιού Γκρέις Κέλι.

Grace_Kelly

Η Αμερικανίδα ηθοποιός και πριγκίπισσα του Μονακό, Γκρέις Κέλι – Πηγή εικόνας: Αρχείο Στέφανου Μίλεση

Ένα χρόνο πριν, το 1956, είχε παντρευτεί τον Πρίγκιπα Ρενιέ του Μονακό και το όνομά της μονοπωλούσε τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων.

grace_kelly_efimerida

Πρωτοσέλιδο εφημερίδας που διερωτάται αν η Γκρέις Κέλι κατάγεται από τη Σμύρνη – Πηγή εικόνας: Αρχείο Στέφανου Μίλεση

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Γκρέις Κέλι είχε οικογενειακή καταγωγή από τη Σμύρνη και η ιστορία που στήριζε αυτή την άποψη ήταν η εξής.

Το 1914, τέσσερα αδέλφια, οι Γιώργος, Δημήτρης, Ανέστης και Νίκος, εγκατέλειψαν την γενέθλια γη τους, που ήταν η Σμύρνη, και εγκαταστάθηκαν στο Μελί της Χίου.

Ο ένας όμως από τους τέσσερις αδελφούς, ο Ανέστης, αναζητούσε πολλά περισσότερα από μια απλή αγροτική ζωή στην Ελληνική επαρχία.

Επιβιβάστηκε σε ένα από τα μεγάλα υπερωκεάνια της εποχής με προορισμό τις ΗΠΑ. Ως προς την εξωτερική εμφάνιση, ο Ανέστης ήταν ψηλός, ξανθός, με μια ελιά στο αριστερό μάγουλο. Σχεδόν μόλις έφτασε στην Αμερική, και μέσα σε διάστημα περίπου τεσσάρων ετών, απέκτησε χρήματα.

Έστελνε στην οικογένειά του επιστολές περιγράφοντας, ότι στην Αμερική υπάρχουν «δολάρια με το τσουβάλι». Τους έστελνε και διάφορες καρτ-ποστάλ που απεικόνιζαν ουρανοξύστες από αμερικανικές μεγαλουπόλεις.

Τους έγραφε πως είχε καταπιαστεί με οικοδομικές επιχειρήσεις, από τις οποίες σύντομα θα αποκτούσε μεγάλη περιουσία. Σε μια τελευταία επιστολή, τους έγραψε πως νυμφεύθηκε μια εύπορη Αμερικανίδα και πως δεν είχε πλέον ανάγκη χρημάτων.

Στις επιστολές έγραφε πλέον το όνομά του ως ANESTIS KELI, εξηγώντας ότι δεν είχε κανένα νόημα η τήρηση του ελληνικού τρόπου γραφής και ότι του ήταν ευκολότερο να απλοποιήσει το επίθετό του.

Το 1918, όμως, η οικογένεια Κέλλη, αναχώρησε από τη Χίο και επέστρεψε στη Σμύρνη. Η επιστολή όμως με την οποία πληροφορούσαν τον Ανέστη στην Αμερική για αυτή τη μετεγκατάσταση, φαίνεται να μην έφτασε ποτέ στα χέρια του,

Κι αυτό διότι ο Ανέστης μετακόμιζε διαρκώς λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων. Έτσι η οικογένεια έχασε την επαφή με τον Anestis Keli για μεγάλο διάστημα.

Το 1930 μια ανιψιά της οικογένειας, η Αγγελική Κέλλη, κατάφερε να ταξιδέψει στην Αμερική προς αναζήτηση της δικής της τύχης. Μεταξύ άλλων κατάφερε να βρει και να επισκεφθεί τον χαμένο θείο της Ανέστη.

Αυτός ωστόσο δεν έδειξε να χαίρεται ιδιαίτερα ή να επιθυμεί μια επανένωση με την οικογένεια. Ο τρόπος ζωής του είχε αμερικανοποιηθεί. Δεν ένιωθε πια καμιά συναισθηματική σύνδεση με το παρελθόν.

Ο Anestis πληροφόρησε την Αγγελική ότι με τη γυναίκα του είχαν αποκτήσει εκείνη την περίοδο μια κόρη, η οποία κατά συνέπεια ήταν πρώτη της ξαδέλφη. Η Αγγελική έγραψε για αυτή τη συνάντηση και για το νέο μέλος της οικογενείας του Anestis. Όμως, στη συνέχεια έμεινε και εκείνη στην Αμερική και αποκόπηκε από την οικογένεια.

Τα χρόνια περνούσαν και ο ένας από τους τέσσερις αδελφούς, ο Νίκος εγκαταστάθηκε στην Εκάλη Αττικής, επιβιώνοντας από την καλλιέργεια ενός μικρού κτήματος. Μαζί του ζούσε και η πολυμελής οικογένεια που είχε αποκτήσει. Είχε τρία κορίτσια και ένα αγόρι, τον Θανάση.

Όσοι συναναστρέφονταν μαζί του, γίνονταν κοινωνοί ενός μυστικού της οικογενείας, ότι, δηλαδή, η κόρη του Anestis, του χαμένου αδελφού, δεν ήταν άλλη από την μετέπειτα Πριγκίπισσα Γκρέις Κέλι του Μονακό.

Οι γείτονες βλέποντας τις κόρες, αλλά και τον γιο του Νίκου Κέλλη σε συνδυασμό με τα λεγόμενα του πατέρα, εκπλήσσονταν από την τέλεια ομοιότητα που είχαν τα παιδιά. Ήταν ξανθά, λεπτά, με αρκετή ομοιότητα προς την Πριγκίπισσα.

Λόγω του γεγονότος ότι η Γκρέις ήταν ηθοποιός και της ιδιότητας που είχε αποκτήσει ως Πριγκίπισσα του Μονακό, η δημοσιότητα ήταν μεγάλη. Οι φωτογραφίες της που κυκλοφορούσαν σε πολλές εφημερίδες και περιοδικά της εποχής επέτρεπαν τέτοιου είδους συγκρίσεις.

Δεκάδες γείτονες που γνώριζαν την ιστορία της οικογένειας Κέλλη, πήγαιναν στο σπίτι του Νίκου στην Εκάλη και τον παρότρυναν να επικοινωνήσει με την Γκρέις Κέλι καθώς τέτοια ομοιότητα δεν θα μπορούσε να είναι τυχαία.

Ο Νίκος Κέλλη ισχυριζόταν πως σε μια από εκείνες τις φωτογραφίες της διάσημης ηθοποιού είχε αναγνωρίσει τον χαμένο του αδελφό που στη λεζάντα εμφανιζόταν ως ο πατέρας της!

Ο Μπαρμπα-Νικόλας σύμφωνα με τα λεγόμενα των περιοίκων ήταν ένας απλός άνθρωπος, βιοπαλαιστής, τίμιος. Απέκρουε τις παροτρύνσεις των γειτόνων ισχυριζόμενος ότι ήταν περήφανος για μια τέτοια επικοινωνία:

«Τι να πω; Να γράψω στον ζάμπλουτο μίστερ Κέλι στην Αμερική και να του πω πώς είναι ο χαμένος αδελφός μου; Ύστερα από τόσα χρόνια θα νομίσει ότι το κάνω από ζητιανιά για να κερδίσω από τα δικά του πλούτη. Αν ήθελε ο ίδιος θα μας είχε βρει και θα είχε επικοινωνήσει μαζί μας» απαντούσε σε όσους τον παρότρυναν.

Να σημειωθεί ότι η Γκρέις Κέλι ήταν γεννημένη τον Νοέμβριο του 1929, χρονολογικά δηλαδή ταυτιζόταν με τις πληροφορίες που έστειλε η Αγγελική Κέλλη από την επίσκεψή της στις αρχές του 1930, για την κόρη που ο Anestis είχε αποκτήσει.

Πάντως όταν η Γκρέις Κέλι επισκέφθηκε την Ελλάδα καμία προσέγγιση του Μπάρμπα – Νίκου δεν καταγράφηκε στις εφημερίδες, ούτε άλλες δημοσιεύσεις την περίοδο εκείνη συνδύασαν την επίσκεψή της με τον Νίκο Κέλλη.

Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: Αρχείο Στέφανου Μίλεση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΗΝ “ΜΤΧ”

 

Tο θωρακισμένο αυτοκίνητο του δικτάτορα Γεώργιου Παπαδόπουλου που αποκαλούσαν “τέταρτο φρούριο”. Πως το προμηθεύτηκε

Tο θωρακισμένο αυτοκίνητο του δικτάτορα Γεώργιου Παπαδόπουλου που αποκαλούσαν “τέταρτο φρούριο”. Πως το προμηθεύτηκε

 

Πηγή