Το σχέδιο Free Νow για ποδήλατα στην Αθήνα

0
5
Το σχέδιο Free Νow για ποδήλατα στην ΑθήναΕχουμε μια εφαρμογή που εξελίσσεται συνεχώς, προσφέροντας νέες καινοτομίες προς όφελος των επιβατών και των οδηγών, σημειώνει η Ασπα Τοπαλίδου.

Το δύσκολο για την ελληνική πραγματικότητα στοίχημα των μετακινήσεων με ηλεκτρικά ποδήλατα, τα οποία οι χρήστες τους θα είναι σε θέση να ενοικιάζουν και να παραλαμβάνουν από δημόσιους χώρους στάθμευσης, θα επιδιώξει τις επόμενες ημέρες να πετύχει η Free Now. Πρόκειται για τη μετεξέλιξη της Beat, της εφαρμογής (app) στο κινητό τηλέφωνο που, ως Taxibeat, το 2011 έφερε επανάσταση στην αναζήτηση ταξί. Λίγες ημέρες μετά την επίσημη παρουσίαση της νέας μορφής του app, η γενική διευθύντρια της Free Now Ελλάδας, Ασπα Τοπαλίδου, σε συνέντευξή της στην «Κ» αναφέρει ότι η νέα εφαρμογή φέρει την «κληρονομιά» της Beat, παρέχοντας περισσότερες επιλογές μετακίνησης.

– Τι σηματοδοτεί η αντικατάσταση της Beat από τη Free Νow και ποιο είναι το ύψος της επένδυσης που συνοδεύει την αλλαγή επωνυμίας;

– H Beat ιδρύθηκε το 2011 ως Τaxibeat, το 2017 εξαγοράστηκε από την τότε Mytaxi, αποτελώντας ειλημμένη απόφαση από το 2019 ότι θα λειτουργεί στην Ευρώπη με το brand Free Νow, ενώ στη Λατινική Αμερική θα παραμείνει Beat. Μπορεί να χάνουμε ένα πολύ ισχυρό και αγαπημένο μπραντ, όμως υπάρχουν πολυάριθμα άλλου είδους οφέλη. Αυτά περιλαμβάνουν την κινητικότητα ως υπηρεσία την οποία δεν παρέχει το Beat στη Λατινική Αμερική. Επίσης γινόμαστε μέλος μιας ευρωπαϊκής οικογένειας, διότι οι χρήστες της Free Now, για παράδειγμα, στην Ελλάδα δεν χρειάζεται να εγκαταστήσουν στο κινητό τους άλλη εφαρμογή όταν βρίσκονται στην Ευρώπη. Η λειτουργία αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική σε μια τουριστική χώρα, όπως η Ελλάδα, γεγονός που οδηγεί στην αύξηση της ζήτησης για τους συνεργάτες μας αυτοκινητιστές. Πέραν αυτών, έχουμε μια εφαρμογή που εξελίσσεται συνεχώς, προσφέροντας νέες καινοτομίες προς όφελος των επιβατών και των οδηγών. Το κόστος του rebranding τοποθετείται σε περίπου 2,5 εκατομμύρια ευρώ.

– Κατά το παρελθόν αντίστοιχες λύσεις μικροκινητικότητας με ηλεκτρικά πατίνια ή ποδήλατα έχουν αποτύχει στην Ελλάδα. Πού βασίζετε την πεποίθηση ότι η δική σας πρόταση θα πετύχει;

– Η ιταλική εταιρεία Ride Movi, με την οποία συνεργαζόμαστε, κατέχει ηγετική θέση στην Ευρώπη με δραστηριότητα σε πέντε χώρες και 16 πόλεις. Θα ξεκινήσουμε με 600 ποδήλατα συνολικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με την εταιρεία να σχεδιάζει την αύξηση του στόλου της σε 1.000 ποδήλατα τους επόμενους δύο μήνες. Οι συνθήκες είναι σήμερα διαφορετικές, με τους Ελληνες να είναι πιο ώριμοι να υιοθετήσουν λύσεις μικροκινητικότητας λόγω και της αύξησης της κίνησης στους δρόμους. Δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί προμηθευτές έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους να ξεκινήσουν να δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Αυτή τη φορά θεωρούμε ότι υπάρχουν όλες οι συνθήκες για να στεφθεί με επιτυχία το εγχείρημα.

– Πού θα βρίσκονται τα ποδήλατα και ποιο θα είναι το κόστος;

Σχεδιάζουμε να παρέχουμε συνδυαστικές επιλογές μετακίνησης, εκτός από ταξί και ηλεκτρικά ποδήλατα, e-scooters και μέσα μαζικής μεταφοράς.

– Οι σταθμοί των ποδηλάτων, που έχουν εμβέλεια 35-40 χλμ., θα απέχουν μεταξύ τους από 200 μέχρι 500 μέτρα, αναλόγως την περιοχή. Θα αναπτυχθούν, από τα μέσα Οκτωβρίου, στα διοικητικά όρια του Δήμου Αθηναίων και τις περιφερειακές συνοικίες μέχρι το παραλιακό μέτωπο, την Καλλιθέα, το Φάληρο, το Μοσχάτο, τον Ταύρο και τη Νέα Σμύρνη. Οι χρεώσεις θα κυμαίνονται από 0,20 ευρώ / λεπτό, ενώ θα διαθέτουμε ημερήσια, μηνιαία κτλ. Στόχος μας είναι να ενθαρρύνουμε τη χρήση των ποδηλάτων.

– Προ μηνών προχωρήσατε στην επιβολή χρέωσης προμίσθωσης ύψους αρχικά 2 ευρώ, που αναπροσαρμόστηκε στο 1,20 ευρώ. Η απόφαση αυτή είχε προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων από τους χρήστες της εφαρμογής.

– Η απόφαση είχε ληφθεί προς όφελος τόσο των επιβατών όσο και της εταιρείας. Είχε στηριχθεί στο γεγονός ότι μετά την πανδημία και κατά το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς, η ζήτηση για μετακίνηση μέσω ταξί αυξήθηκε κατά 40% σε σχέση με το 2019. Ως αποτέλεσμα, δεν μπορούσαμε να εξυπηρετήσουμε περισσότερους από έξι στους 10 επιβάτες. Πριν υιοθετήσουμε τη χρέωση προμίσθωσης, που έχει επιτρέψει να εξυπηρετούνται 9 στους 10 χρήστες του app, εισπράτταμε πολύ μεγάλη δυσαρέσκεια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μην ξεχνάμε ότι οι τουριστικές αφίξεις στην Αθήνα είναι, πια, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, γεγονός που σημαίνει ότι δύσκολα η προσφορά θα μπορούσε να εξισορροπήσει τη ζήτηση, δεδομένου ότι ο κλάδος των ταξί είναι κλειστός. Μια ακόμη διάσταση που σχετίζεται με τον βαθμό χρήσης της εφαρμογής αφορά τη φοροαποφυγή, με τους οδηγούς ταξί να καταβάλουν ΦΠΑ στον πελάτη και την πλατφόρμα.

– Τι περιλαμβάνουν τα σχέδια ανάπτυξης της Free Νow για την Ελλάδα;

– Την επέκτασή μας εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης, την προσέλκυση και άλλων παρόχων λύσεων μικροκινητικότητας και την περαιτέρω επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό. Η Free Νow έχει μεταφέρει στην Αθήνα το hub για τις γερμανόφωνες αγορές και σύντομα θα ενισχυθεί με άλλες χώρες. Σχεδιάζουμε ακόμη να παρέχουμε συνδυαστικές επιλογές μετακίνησης, εκτός από ταξί και ηλεκτρικά ποδήλατα, e-scooters και μέσα μαζικής μεταφοράς. Η ελληνική αγορά είναι από τις λιγοστές κερδοφόρες στην Ευρώπη.

– Γιατί δραστηριοποιείστε σε έναν κλάδο κατά βάση ζημιογόνο;

– Πρόκειται για έναν διαρκώς αναπτυσσόμενο κλάδο, με μεγέθη που βελτιώνονται συνεχώς. Επίσης πολλές αγορές, όπως η Ελλάδα, είναι ώριμες και εμφανίζουν σημαντικό περιθώριο αύξησης χρηστών ανάλογα με την ενσωμάτωση διαφορετικών και περισσότερων υπηρεσιών. Ο κλάδος ωριμάζει και οδεύει προς την κερδοφορία, ενώ σήμερα, σε σχέση με πριν από πέντε χρόνια, οι παίκτες είναι πολύ λιγότεροι. Δεν είναι τυχαίο ότι η Free Νow έχει ενσωματώσει τέσσερις ευρωπαϊκές εταιρείες.

Η αξιολόγηση των ταξί

– Δεν είναι λίγοι όσοι θεωρούν ότι μεταξύ της Free Νow και της αρχικής εφαρμογής, της Taxibeat, που έδινε και τη δυνατότητα αξιολόγησης των αυτοκινητιστών, υπάρχει χάσμα. Τι απαντάτε;

– Η Beat έχει δημιουργήσει μια σημαντική κληρονομιά, που μεταφέρεται στη Free Now. Οι χρήστες έχουν αγαπήσει την εφαρμογή για την αξιοπιστία της. Αυτός είναι και ο στόχος της μετάβασης στη Free Now, δηλαδή η εύρεση ταξί γρήγορα και αξιόπιστα, κάτι που επιτυγχάνεται μέσω της συνεργασίας μας με έναν μεγάλο και αξιόπιστο στόλο ταξί. Ακόμη, δημιουργήσαμε τον «comfort» στόλο για να ικανοποιήσουμε την υπαρκτή ζήτηση για μετακίνηση με πιο σύγχρονα και «πράσινα» αυτοκίνητα. Οσον αφορά την αξιολόγηση της υπηρεσίας, είναι δυνατή και μέσω γραπτών σχολίων, αλλά θα πραγματοποιείται τόσο από τον πελάτη όσο και από τον οδηγό. Επίσης, είναι ξεχωριστή για την ποιότητα του οχήματος και την παρεχόμενη υπηρεσία από τον οδηγό κι αυτό επειδή συνέβαινε εξαιρετικοί οδηγοί να βαθμολογούνται χαμηλά λόγω της κακής ποιότητας του αυτοκινήτου τους.

Πηγή