Οι επιπτώσεις του FlyOver στη Χαλκιδική – Η επόμενη ημέρα στον τουρισμό της Β. Ελλάδας

0
49

Εκδήλωση για την ενίσχυση των τουριστικών ροών στη Βόρεια Ελλάδα πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Δευτέρας στο ΕΒΕΘ.

Οι τρόποι ενίσχυσης και εμπλουτισμού του τουριστικού προϊόντος που προσφέρουν η Χαλκιδική και η Θεσσαλονίκη, αλλά και γενικότερα η Βόρεια Ελλάδα, συζητήθηκαν στην εκδήλωση με  θέμα «Δυνατότητες ενίσχυσης των τουριστικών ροών στη Βόρεια Ελλάδα» και ομιλητές τον Γρηγόρη Τάσιο, Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Ξενοδόχων, τον Εμμανουήλ Βλαχογιάννη Α’ αντιπρόεδρο του ΕΒΕΘ, καθώς και τον Αλέξανδρο Αλεξιάδη, Γενικό Σύμβουλο ΟΕΥ Β΄ και Προϊστάμενο Γραφείου ΟΕΥ Βορείου Ελλάδος, αλλά και πλήθος φορέων, εξετάσθηκαν.

Λαμβάνοντας το λόγο, ο Εμμανουήλ Βλαχογιάννης, Α αντιπρόεδρος ΕΒΕΘ, τόνισε τη σημαντικότητα της βιομηχανίας του τουρισμού για την ελληνική οικονομία. «Οι υπηρεσίες που προσφέρονται είναι σε πολύ καλό επίπεδο. Ωφελήματα του τουρισμού διαχέονται σε ολόκληρη τη χώρα. Αυτό είναι θετικό στοιχείο», σημείωσε αρχικά εφιστώντας την προσοχή για ελλοχεύοντες κινδύνους υπερτίμησης της αξίας της γης και υπερτουρισμό.

«Δεν είμαστε σε τέτοιο σημείο σε όλες τις περιοχές, αλλά υπάρχουν προβλήματα σε κάποιες. Πρέπει να μελετηθούν όλα αυτά για να μη γίνουν μεγαλύτερα και συρρικνώσουν την βιομηχανία. Η ροή των τουριστών δεν πρέπει να οδηγήσει σε καταστροφή του περιβάλλοντος, σε υπερβολική αύξηση της αξίας της γης, σε μείωση των παρεχόμενων υπηρεσιών», τόνισε.

Ο Γενικός Σύμβουλος ΟΕΥ Β΄, Προϊστάμενος Γραφείου ΟΕΥ Βορείου Ελλάδος, Αλέξανδρος Αλεξιάδης, σημείωσε από την πλευρά του πως το υπουργείο Εξωτερικών θεωρεί ότι ο τουρισμός είναι η πρώτη υπηρεσία για εξαγωγή.  «Δίνουμε μεγάλη σημασία στις αυξανόμενες τουριστικές ροές και τις επενδύσεις. Πρέπει να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για εντατικοποίηση. Τα νούμερα είναι καλά. Η Ελλάδα βρίσκεται στο τοπ 10 των προτιμήσεων. Η Θεσσαλονίκη είναι επιλογή».

Όπως επισήμανε, η βόρεια Ελλάδα, αλλά και γενικότερα η χώρα μας διαθέτει πρόσφατα αναβαθμισμένες αεροπορικές υποδομές, υψηλό επίπεδο φιλοξενίας και ασφάλειας για τον επισκέπτη, παραλίες υψηλού επιπέδου, γαστρονομικό και πολιτιστικό πλούτο και ιστορία. Καταληκτικά τόνισε πως θα πρέπει να ενταθεί μια σειρά δράσεων για τη βελτιστοποίηση την ποσότητας και της ποιότητας των τουριστικών ροών.

«Πρέπει να ενημερωνόμαστε για τις τάσεις στο διεθνή τουρισμό, να κάνουμε επενδύσεις στις δομές και στους αειφόρους προορισμούς. Πρέπει να συνεχίσουμε την αναβάθμιση της εκπαίδευσης των στελεχών του τουρισμού και να υλοποιήσουμε την ψηφιακή μετάβαση στο ελληνικό δημόσιο για να τα διαχειριστούμε».

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος πανελλήνιας Ένωσης ξενοδόχων, Γρηγόρης Τάσιος, επικεντρώθηκε στη νούμερο 1 πηγή προέλευσης τουριστών στο Βόρειο Ελλάδα, τον οδικό τουρισμό. «Τα νούμερα δείχνουν για τη Βόρειο Ελλάδα πως ο οδικός τουρισμός είναι εξαιρετικά σημαντικός για τον τουρισμό. Κατά το 2023 και μέχρι τον Οκτώβριο είχαμε περισσότερες από 8 εκατομμύρια αφίξεις. Οι αεροπορικές αφίξεις στη Θεσσαλονίκη μέχρι τον Οκτώβρη ήταν λίγο περισσότερες από 1 εκατομμύριο, ενώ στο αεροδρόμιο της Καβάλας περί τις 118 χιλιάδες», υπογράμμισε αναφορικά με την τεράστια διαφορά των μεγεθών ροής.

Όσον αφορά τις εθνικότητες των τουριστών, σημείωσε πως προέρχονται από τη Ρουμανία -ιδίως κεντρική Μακεδονία, από τη Ρουμανία και την Τουρκία στην Ανατολική Μακεδονία, καθώς και από τη Σερβία, τα Σκόπια, την Αλβανία και τη Βουλγαρία. «Ο οδικός τουρισμός έγινε γνωστός από το 1974 στη βόρεια Ελλάδα με χειρότερο οδικό δίκτυο. Τώρα έχουμε οδικό δίκτυο που να μπορεί να προσφέρει καλύτερη ποιότητα στις μετακινήσεις. Υπάρχουν πραγματικοί περιορισμοί στην προσβασιμότητα. Πόσες ώρες θα ταξιδέψουν, τι θα αντιμετωπίσουν στους ελέγχους. Έχουμε πρόβλημα με το πώς θα τους υποδεχτούμε στους συνοριακούς σταθμούς. Βλέπουμε κακή κατάσταση στις υποδομές. Είναι πολύ σημαντική η προσπάθεια των φορέων για βελτίωση των εν λόγω υποδομών. Προχωράει ο σχεδιασμός για αναβάθμιση», συνέχισε.

Αμέσως μετά, υπογράμμισε πως ο οδικός τουρισμός έχει μεγαλύτερη εποχικότητα. «Η σεζόν για τον οδικό τουρισμό είναι 110 μέρες, δηλαδή από τον Μάϊο έως και τον Σεπτέμβρη», δήλωσε τονίζοντας πως για τη δυτική αγορά η σεζόν επικεντρώνεται στους μήνες Μάιο, Ιούνιο, Σεπτέμβρη και Οκτώβρη. «Όσοι παραμένουν ανοιχτοί έχουν μεγάλες πληρότητες», υπογράμμισε.

Προβληματισμός στους επιχειρηματίες του τουρισμού λόγω FlyOver

Στο πλαίσιο διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου επισήμανε πως «θα χρειαστεί να δούμε και τις άλλες χώρες της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης. Μετακινήσεις γίνονται και με λεωφορεία. Θα μπορούσαμε να έχουμε φοιτητές τον Μάιο και τον Απρίλιο. Πρέπει να δούμε πόσο θα ευνοήσει την περιοχή μας».

Μάλιστα αναφερόμενος στο κυκλοφορικό κομφούζιο που δημιούργησαν στην πόλη οι εργασίες για την υλοποίηση του έργου του FlyOver αποκάλυψε πως υπάρχει προβληματισμός στους επιχειρηματίες του τουρισμού. «Σαφώς υπάρχει προβληματισμός. Θα υπάρξει επιπλέον πρόβλημα ήδη από το Πάσχα για τη Χαλκιδική, λόγω της ροής από τα Βαλκάνια. Ήδη έχουμε πρώτες κουβέντες με τουριστικά γραφεία, αλλά μένουμε στον προβληματισμό μας. Ίσως να δώσει ώθηση προς άλλους προορισμούς της Ελλάδας», σημείωσε ο κ. Τάσσιος.

Παρευρισκόμενος στην εν λόγω εκδήλωση ήταν και ο Σπύρος Πέγκας. Μάλιστα, ρώτησε τους συμμετέχοντες κατά πόσο η Βόρεια Ελλάδα βρίσκεται στο τραπέζι του ανοίγματος προς τις μεγάλες αγορές (Αμερική, Κίνα, Καναδάς κλπ). Ο κ. Αλεξιάδης, από την πλευρά του ξεκαθάρισε πως, «ανάλογα με την κυβέρνηση και τον υπουργό έχουμε καμπάνιες και συνέδρια σε Καναδά και Αμερική. Συνεργαζόμαστε με φορείς. Η Βόρεια Ελλάδα ανεβαίνει».

Ο κ. Τάσιος υπογράμμισε πως αυτό είναι θέμα χρόνου, υπογραμμίζοντας πως «όταν ξεκινάει μια μεγάλη αγορά να επισκέπτεται μια χώρα, ξεκινά από την πρωτεύουσά της».

Η εν λόγω εκδήλωση συνδιοργανώθηκε από το Γραφείο Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων/ΟΕΥ Βορείου Ελλάδος του Υπουργείου Εξωτερικών και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης και αποτελεί Δράση στο πλαίσιο εφαρμογής του Επιχειρησιακού Σχεδίου για το 2023 του Υπουργείου Εξωτερικών με στόχο την αύξηση του αριθμού των τουριστών στη Βόρεια Ελλάδα.

Πηγή